Ikke meget at spille for?

Alt vedr. 1. holdet

Redaktører: Ladymarian, Jens Andersen, Peter, moderator

Brugeravatar
Thomas H. Nielsen
Geografisk sted: 2450 Ægte København SV.

Ikke meget at spille for?

Indlæg af Thomas H. Nielsen » 01 feb 2013 13:54

http://www.bold.dk/nyt/Henrik-J-Ikke-me ... spille-for

Øhh ... undskyld, men er der en eller anden der er i nærheden af Henrik Jensen, som kan fortælle ham at der ALTID er noget at spille for!

Det er fint nok, at bruge foråret på at spille nye kræfter ind i truppen. Det har de sidste to år jo været brugt på. Men derfra og så til at slå op i banen og sige at der ikke er noget at spille for, det er for slapt.

Jeg håber at jeg tager fejl eller at bold.dk (som sædvanling) har overfortolket nogle udtalelser og har lavet en journalistisk stramning.

Man kan for eksempel spille for de 700-800 (forhåbentligt snart 1000+) dedikerede og trofaste FREM tilskuere, som kamp efter kamp møder op i Valby Idrætspark samt rejser med til away kampe og støtter holdet.

Hvis trænerens holdning virkelig er at: "Der er ikke meget at spille for", så fristes jeg til at sige: "Der er ikkle meget at komme efter".

Det er en OMMER Henrik Jensen.
FREM er GULD

Brugeravatar
66
Geografisk sted: South of Copenhagen.
Kontakt:

Re: Ikke meget at spille for?

Indlæg af 66 » 01 feb 2013 14:26

Fuldstændig enig i ovenstående...... :roll:
Der er to redningsplanker: 1) Bold.dk har manipuleret teksten lidt 2) Et dårligt forsøg på "spind", for at modstanderne tror at vi har givet op....og så kommer Frem stormende og vinder alle kampe i foråret og rykker op.
Man skal ALDRIG give op :smt018
Bk Frem - Byens Hold i over 100 år.

FREMarbejder

Indlæg af FREMarbejder » 01 feb 2013 14:42

aarh, jeg synes det er en overfortolkning, at fremstille det som 'at slå op i banen', når HJ siger det i sammenhængen - vi kan ikke rykke ned, og vi får temmelig svært ved at rykke op - og derfor eksperimenterer med oprimering af det holdet i forvejen dyrker. Man kunne jo også læse nyheden med jahatten på og fryde sig over, hvor god forberedelsestid vi har til næste sæson i 2 division, hvor vi vel må have top-3 som målsætningen. Så må det være op til os fantosser at skabe liv og kultur på tribunerne.
- Altid for arbejdermagt.

Brugeravatar
66
Kontakt:

Indlæg af 66 » 01 feb 2013 15:03

ejjjj.....jeg er sgu træt af at vente altid! "Næste år bliver det stort". Håber at der snart kommer nogle ÆGTE fremmere, som også er dygtige til at styre butikken, så vi kan komme op were we belong. Den ene elendige bestyrelse overtager efter den anden i Frem og hver gang med undskyldninger pga. den tidligere bestyrelse og: "Nu bliver det godt". Skal vi vædde om at den bestyrelse der sidder på magten i Frem ligenu er væk om 2 år?
Os "fantosser" er sgu det eneste man kan regne med i Frem........vi kommer altid, vi bliver ved med det og vi elsker Frem.

Brugeravatar
Thomas H. Nielsen
Geografisk sted: 2450 Ægte København SV.

Indlæg af Thomas H. Nielsen » 01 feb 2013 15:23

66 skrev:Der er to redningsplanker: 1) Bold.dk har manipuleret teksten lidt 2) Et dårligt forsøg på "spind", for at modstanderne tror at vi har givet op....og så kommer Frem stormende og vinder alle kampe i foråret og rykker op.
Man skal ALDRIG give op :smt018
Ja jeg fik også den tanke at det kunne være spin. Men det tror jeg nu ikke.

Hele efteråret har det heddet at: "Vi skal bare overleve".
Nu kommer hele foråret til at hedde: "Der er ikke mere at spille for".

Helt ærligt!
Prøv nu at find lidt kampgejst og optimisme frem Henrik Jensen.

Man behøver sku ikke at underspille SÅ meget. Jeg synes det er slapt!
FREM er GULD

Brugeravatar
Ladymarian

Indlæg af Ladymarian » 01 feb 2013 15:37

66 skrev:ejjjj.....jeg er sgu træt af at vente altid! "Næste år bliver det stort". Håber at der snart kommer nogle ÆGTE fremmere, som også er dygtige til at styre butikken, så vi kan komme op were we belong. Den ene elendige bestyrelse overtager efter den anden i Frem og hver gang med undskyldninger pga. den tidligere bestyrelse og: "Nu bliver det godt". Skal vi vædde om at den bestyrelse der sidder på magten i Frem ligenu er væk om 2 år?
Os "fantosser" er sgu det eneste man kan regne med i Frem........vi kommer altid, vi bliver ved med det og vi elsker Frem.
Måske er det forbigået min opmærksomhed, men jeg mindes ikke, at den nuværende bestyrelse på noget tidspunkt har meldt ud, at
"Næste år bliver det stort".

Jeg mindes heller ikke at ,at den nye bestyrelse meldte ud da de tiltrådte at "Nu bliver det godt". Tvært imod har de meldt ud, at der lå et stort genopbygningsarbejde bl.a. på ungdomssiden og at klubben som samlet enhed skal være bedre rustet inden vi skrue helt op for de helt høje forventninger. Og hvor meget jeg end gerne vil rykke op i 1.division for det vil jeg.! Må jeg bryde sammen og indrømme selv om, at det ikke passer mig, at de har ret.

De folk der p.t sidder i bestyrelsen har haft deres gang i klubben i 30 år + så hvorfor, du er så sikker på, at de vil væk om 2 år forstår jeg ikke, men mange flere overhalinger som disse kan sikkert tage lysten fra en hver :smt018
BK FREM is my religion and Valby Idrætspark is my church...!!!

Brugeravatar
66
Kontakt:

Indlæg af 66 » 01 feb 2013 16:32

I de sidste 10 år....hvad har vi så haft? Er det 4 eller 5 bestyrelsesformænd og jeg ved ikke hvor mange bestyrelsesmedlemmer. Og det er her min primære anke ligger: Jeg er træt af den evige udskiftning og den efterfølgende obligatoriske tilsvining af den tidligere bestyrelse og dernæst optimistiske sang og ønske til omgivelserne om at have lidt tålmodighed(bare 1 år eller 2). Dette er sammenhængen med tråden "ikke meget at spille for". Altså tålmodighed igen.
"Tvært imod har de meldt ud, at der lå et stort genopbygningsarbejde bl.a. på ungdomssiden og at klubben som samlet enhed skal være bedre rustet inden vi skrue helt op for de helt høje forventninger". Citat Ladymarian
Hvad...og den har vi ikke hørt et par gange før i årenes løb?

Jeg har været involveret i Frem siden 1980 og har bl.a. været medlem af bestyrelsen i BK Frem Support og været træner for Frems U 14 hold. Jeg BRÆNDER for denne klub og det er vigtigt at det er samme engagement der udvises fra dem der styrer vores klub. Sammenkædet med trænercitatet(og tråden): "Ikke meget at spille for". Regner med at træner og ledelse taler sammen. Det er det samme vage og slappe igen igen. Og min FRYGT er, at vi så igen skal vente lidt(bare 1 år eller 2) og så er vi klar. MEN kom på stadion og betal entre, køb lidt øl og pølser og nogle trøjer i mellemtiden. OG så træder bestyrelsen tilbage og lader andre komme til. OG så siger de det samme igen....

Til Ladymarian: Jeg ved at du også er en af dem der ligger vandret for Frem og selv har ydet rigtig meget med tid og penge. Så tag det ikke personligt og håber ikke at du indtager pladsen som bestyrelsen skødehund. Dette ville overraske mig og må erindre om at de forskellige, der har gjort det for de forskellige tidligere bestyrelser stort set ikke kommer i Frem mere.

Men hensyn til bestyrelsen fremtid.....så er det med baggrund i det seneste årti, mere sandsynligt at der er en ny bestyrelse om 2 år end at vi alle sidder og klapper i hænderne og siger "sikke en dygtig professionel bestyrelse" om 3 år.
Så jo...det vil jeg gerne vædde med.
"men mange flere overhalinger som disse kan sikkert tage lysten fra en hver"
Ahhh....Marianne her presser du den lidt for hårdt. Du kender selv jargonen i Frem og dette er ikke noget i forhold til hvordan tingene foregår, når bølgerne går højt. Så hvis denne tråd, er noget der tager modet/lysten fra nogle, så er de nogle skvat, der ikke kan klare mosten af helt andre årsager.
Jeg kan på ingen måde se at Frem ikke mindst skulle ligge i 1. division. Tilskuere, økonomi, historie, stadion, placering, traditioner etc. Alt det vi har gennemgået ofte.

Mønsteret på/for kritik er også det samme: I de sidste 10 år, har det været sådan at hvis nogle har stukket hovedet frem og kritiseret bestyrelsen(måske vedr. noget økonomisk) så er vedkommende blevet angrebet først af skødehunde og sidst "slagtet"(på troværdigheden) af et bestyrelsesmedlem. Så det kan jeg vel forvente igen.....men jeg bliver nok lidt svær at slagte på troværdigheden, da jeg har for mange kort på hånden.
Men vil da inderligt håbe at vi denne gang har fat i de helt rigtige folk og alting bare bliver så godt.

Vil lige slutte med et citat fra PO Bomber, som egentlig opsumere meget godt hvordan jeg tænker lige nu.
"Hvis jeg lyder negativ, er det da mest fordi jeg syntes vores klub ikke rigtigt kommer videre og lærer af de fejl vi har begået de sidste 20.år"
Citat: PO Bomber 16. jan 2011 21:10

Med Venlig Hilsen og god weekend til alle fremmere
Nu er det weekend og jeg lukker min computer til på mandag :)
Lasse

Brugeravatar
Ladymarian

Indlæg af Ladymarian » 01 feb 2013 17:28

66 skrev:I de sidste 10 år....hvad har vi så haft? Er det 4 eller 5 bestyrelsesformænd og jeg ved ikke hvor mange bestyrelsesmedlemmer. Og det er her min primære anke ligger: Jeg er træt af den evige udskiftning og den efterfølgende obligatoriske tilsvining af den tidligere bestyrelse og dernæst optimistiske sang og ønske til omgivelserne om at have lidt tålmodighed(bare 1 år eller 2). Dette er sammenhængen med tråden "ikke meget at spille for". Altså tålmodighed igen.
"Tvært imod har de meldt ud, at der lå et stort genopbygningsarbejde bl.a. på ungdomssiden og at klubben som samlet enhed skal være bedre rustet inden vi skrue helt op for de helt høje forventninger". Citat Ladymarian
Hvad...og den har vi ikke hørt et par gange før i årenes løb?

Vi har hørt magt og meget i årenes løb ingen tvivl om det, men det skal den nye bestyrelsen vel ikke have skudt i skoene. Og det er mit indtryk, at det ikke bare bliver ved snakken, her tænker jeg bl.a på stigende medlemstilgang og flere ungdomsårgange.

Jeg har været involveret i Frem siden 1980 og har bl.a. været medlem af bestyrelsen i BK Frem Support og været træner for Frems U 14 hold. Jeg BRÆNDER for denne klub og det er vigtigt at det er samme engagement der udvises fra dem der styrer vores klub. Sammenkædet med trænercitatet(og tråden): "Ikke meget at spille for". Regner med at træner og ledelse taler sammen. Det er det samme vage og slappe igen igen. Og min FRYGT er, at vi så igen skal vente lidt(bare 1 år eller 2) og så er vi klar. MEN kom på stadion og betal entre, køb lidt øl og pølser og nogle trøjer i mellemtiden. OG så træder bestyrelsen tilbage og lader andre komme til. OG så siger de det samme igen....

Til Ladymarian: Jeg ved at du også er en af dem der ligger vandret for Frem og selv har ydet rigtig meget med tid og penge. Så tag det ikke personligt og håber ikke at du indtager pladsen som bestyrelsen skødehund. Dette ville overraske mig og må erindre om at de forskellige, der har gjort det for de forskellige tidligere bestyrelser stort set ikke kommer i Frem mere.

Du må kalde mig, hvad du vil, bare det ikke er tidligt op, men JA jeg er stor fan af, at ret skal være ret når det nu skal være og der mener jeg, at du skød helt forbi med dine " Nu bliver det godt og næste år bliver stort".

Men hensyn til bestyrelsen fremtid.....så er det med baggrund i det seneste årti, mere sandsynligt at der er en ny bestyrelse om 2 år end at vi alle sidder og klapper i hænderne og siger "sikke en dygtig professionel bestyrelse" om 3 år.
Så jo...det vil jeg gerne vædde med.
"men mange flere overhalinger som disse kan sikkert tage lysten fra en hver"
Ahhh....Marianne her presser du den lidt for hårdt. Du kender selv jargonen i Frem og dette er ikke noget i forhold til hvordan tingene foregår, når bølgerne går højt. Så hvis denne tråd, er noget der tager modet/lysten fra nogle, så er de nogle skvat, der ikke kan klare mosten af helt andre årsager.

Altså jeg kan roligt afsløre for dig, at jeg er selv er lige ved at kaste op når jeg læser overkrifter som "Ikke meget at spiller for" og den der kom i efteråret med overskriften "Vi kigger nedaf" den har jeg endnu ikke glemt, men at det ligefrem skal give anledning til at så tvivl om den nye bestyrelses engagement synes jeg sgu ikke er iorden.

Jeg kan på ingen måde se at Frem ikke mindst skulle ligge i 1. division. Tilskuere, økonomi, historie, stadion, placering, traditioner etc. Alt det vi har gennemgået ofte.

Mønsteret på/for kritik er også det samme: I de sidste 10 år, har det været sådan at hvis nogle har stukket hovedet frem og kritiseret bestyrelsen(måske vedr. noget økonomisk) så er vedkommende blevet angrebet først af skødehunde og sidst "slagtet"(på troværdigheden) af et bestyrelsesmedlem. Så det kan jeg vel forvente igen.....men jeg bliver nok lidt svær at slagte på troværdigheden, da jeg har for mange kort på hånden.
Men vil da inderligt håbe at vi denne gang har fat i de helt rigtige folk og alting bare bliver så godt.

Vil lige slutte med et citat fra PO Bomber, som egentlig opsumere meget godt hvordan jeg tænker lige nu.
"Hvis jeg lyder negativ, er det da mest fordi jeg syntes vores klub ikke rigtigt kommer videre og lærer af de fejl vi har begået de sidste 20.år"
Citat: PO Bomber 16. jan 2011 21:10

Med Venlig Hilsen og god weekend til alle fremmere
Nu er det weekend og jeg lukker min computer til på mandag :)
Lasse
BK FREM is my religion and Valby Idrætspark is my church...!!!

tobias
Geografisk sted: Nørrebro
Kontakt:

Indlæg af tobias » 01 feb 2013 19:22

Hold da op, Lasse. :shock:
Hvem har fyret op under dig?

Det er en meget slatten udtalelse af HJ. Det må man sige. Men den slags har han - efter min mening - længe været garant for; "Nu kigger vi ned", "Nu spiller vi ikke for noget" osv--
Det er ikke så fedt at læse for fans og sponsorer eller for den sags skyld for spillerne, der jo også gerne vil sættes op til næste halv-sæson.
MEN : Mit bud er, at det som vanligt er for at underspille sin rolle. Underspille FREM´s muligheder i ligaen og gyde vandene, hvis vi skulle løbe ind i en halvsløj afslutning på sæsonen, som vi har haft for vane længe..

Men derfra og så til at kæde det sammen med tidligere bestyrelsers inkompetence og/eller den nuværendes mangel på ambitioner - den er måske lidt misforstået.

1. Hvidovre er cyklet derudaf. Dem henter vi ikke.
2. Turneringsstrukturen i 2 div er af uvisse årsager sådan, at der kun er 1 sølle oprykker fra vores division, hvilket gør at det bliver noget af et nåleøje at komme igennem.
3. Holdet er - efter min mening - slet ikke klar til 1 div endnu. Jeg synes stadig at kampene mod 1908, Næstved, HIK og Hvidovre viste os, at får vi noget reel modstand, så er vi stadig sårbare og kan gå helt ned.
Giv dem en halvsæson mere og lad os få 3-4 ordentlige forstærkninger til vores første 11, så begynder det at ligne noget.

Derfor giver det heller ikke mening at melde ud at nu går vi benhårdt efter 1. pladsen..
Kig ind på min bloggerside!

http://tobybkfrem.blogspot.com

Jolly
Geografisk sted: Vallensbæk

Indlæg af Jolly » 03 feb 2013 13:00

HJ har da fuldstændig ret. Vi har ikke meget at spille for, da vi hverken rykker op eller ned.

Vi har lige haft 2 oprykninger i træk og en flot nuværende 4. flads. Ledelsen kan jo ikke trylle og de har forøvrigt NETOP ikke store armbevægelser og de har IKKE meldt ud at "næste år bliver det stort". De meldte ud at vi skulle undgå nedrykning i denne sæson.

Vores placering i dansk fodbold er synonymt med holdets træningsmængde. Hvis vi skal længere op, så kræver det i første omgang økonomi til at drive kontraktfodbold og i anden omgang økonomi til at have fuldtidsprofessionelle spillere (det har vi kun haft i én sæson og 17 ud af de 18 hold i top 18 er fuldtidsprofessionelle, hvilket kræver en stor økonomi med tiltrækning af sponsorer og tilskuer fra større og større geografiske områder for at kunne være med).

Et hold der træner 4 gange om ugen kan selvfølgelig ikke klare sig i 1. division.

Mht. ledelser i Frem, så har de jo aldrig haft det store at arbejde med, så hvis kravene til dem blandt fans (og hvis de lader sig presse), er at de skal føre Frem op blandt de 18 bedste i dk, der primært består af store byer og regioner med en masse samarbejdsklubber, så er det klart at det går galt.
Brøndby har smidt MANGE penge væk i en kombination af egne ambitioner men helt sikkert også pga. et pres fra fans der regner med at "nu bliver vi store igen" og det pipekoncerter efter uafgjorte kampe.
Jeg så Fremsons comeback!

FREMarbejder

Indlæg af FREMarbejder » 03 feb 2013 13:48

Jeg er sq frisk på det væddemål, dér, Lasse. Hva ska vi vædde og hvad gælder væddemålet? Går ud fra at du tænker Claus Mohrhagen, Allan Jensen og PO - så hvornår kan man sige, at bestyrelsen er gået af; når ét eller alle nuværende medlemmer er ude? Er det en kasse øl?

Synes stadig du farer for vildt frem på baggrund af HJs udtalelser, fx skriver du:

ejjjj.....jeg er sgu træt af at vente a ... sker Frem.

måske har du hængt for meget ud med 'gutterne' oppe under taget og er blevet smittet af 'det er de andres skyld'-syndrom... ;-)
- Altid for arbejdermagt.

Brugeravatar
66
Kontakt:

Indlæg af 66 » 03 feb 2013 19:33

måske har du hængt for meget ud med 'gutterne' oppe under taget og er blevet smittet af 'det er de andres skyld'-syndrom...
Hvad betyder det du har skrevet? Jeg forstår det ikke?

Brugeravatar
66
Kontakt:

Indlæg af 66 » 03 feb 2013 20:23

Ladymarian: Tak for dit svar :D

Tobias: Hej....du starter med at skrive at du også synes at det er en slatten udmelding fra HJ.....og slutter med: Derfor giver det heller ikke mening at melde ud at nu går vi benhårdt efter 1. pladsen..
Er det ikke det samme du mener så som HJ? Eller ville du have foretrukket en "mellemløsning", såsom vi tager en kamp ad gangen og så må vi se hvor langt det rækker?
Giv dem en halvsæson mere og lad os få 3-4 ordentlige forstærkninger til vores første 11, så begynder det at ligne noget.
Dette er jeg enig i og håber på......jeg kan sagtens vente ½ år eller 1 år også 2 år på at bygge det langsomt op(økonomisk og på banen). Hvis bare det ikke bliver ringen uden ende. Jeg mener at de sidste mange år har været dejavu. Dem der er sure på mig, kan kalde det et opråb eller en reminder til bestyrelsen. Vi er her endnu . vi er ikke døde og jeg vil sgu gerne se Frem på toppen af dansk fodbold inden jeg skal i graven. Det vil du/i vel også? Jeg mødte Tony(BK Frem Support) på hans stamsted i nat(hvor han tæskede folk i pool) og han sammenlignede med den fornemmelse Man.C. fans havde, da det endelig blev deres tur igen.

Jolly: Så fik du lige en mulighed for at fyre din kæphest af igen :)
Men øhh... er dit udgangspunkt at Frem kun kan komme på toppen igen(Superligaen) ved at fusionere eller lave et bredt samarbejde med andre klubber? Jeg har fulgt nogle af dine tidlige diskusioner og min holdning er: Aldrig fusion og jeg tror godt på at Frem kan komme retur til toppen uden.

FREMarbejder: Farer for vildt frem.....det synes jeg nu ikke, jeg er blot som beskrevet træt af at det samme sker igen og igen. Håber som også skrevet at det er de rigtige folk vi har fat i denne gang og der er bestemt nogle ÆGTE fremmere i den siddende bestyrelse. En lille association jeg fik omkring det med dejavu var Ole Mørk/Ebbe Skovdal og Tim Ilsø/Henrik Jensen. Det var en af de værste fejl i nyere tid at man fyrede Ole Mørk kort ind i superligaen og ansætte en mand der tog det som et aftægtsjob og aldrig gad at tale med fansne. Tænk selv hvordan historien om vores klub havde ændret sig hvis OM havde fået lov at fortsætte...... :idea: Sammenligningen kommer med en ny kasseret brøndby mand.....og KONGEN Tim Ilsø. Hvorfor havde vi ikke plads til ham? Er der nogle der har gjort mere for vores elskede klub ind Tim Ilsø i de sidste mange år. Han har om nogle vist os og folk uden for klubben hvad loyalitet betyder.

Jolly
Geografisk sted: Vallensbæk

Indlæg af Jolly » 04 feb 2013 00:38

For 10. gang :wink:
Samarbejdsklubber er ikke det samme som fusion. Flere ikke fusionsklubber i top 18 har det og sammenlagt er der flere hundrede klubber der samarbejder med klubber i top 18.
Jeg så Fremsons comeback!

Brugeravatar
66
Kontakt:

Indlæg af 66 » 04 feb 2013 00:57

Ladymarian:
Det var et lidt kort svar til dig, så fandt denne og er glad for at vi er enige :D
Til Bkfrem.dk havde du denne kommentar d. 11/10 2012. http://www.bkfrem.dk/default.asp?vis=nyheder&id=2468

”Vi har jo en forholdsvis ung trup, måske nok 2. division Øst´s gennemsnitligt yngste. Husker I som supportere på dette, så I ikke skruer forventningerne alt for højt op her efter tilbagevende til divisionerne?”
”Nej det er vi nok ikke så flinke til, jeg er i hvert fald ikke. For mig er der som udgangspunkt kun en vej og det er op i 1.division. Så længe tabellen viser, at der er mulighed for dette ser jeg ingen grund til at skrue ned for mine forventninger.

Hvilket leder mig over til spørgsmålet om hvorfor vi skal neddrosle forventningerne, når træneren siger:
"Tror faktisk at vi sammen med Hvidovre har den bredeste trup i 2 division. Citat: Henrik Jensen 4/9 2012 Bkfrem.dk
og formanden ikke er overrasket når det går rigtig godt og vi ligger i toppen af 2. division(8 kampe 15 points og kun et nederlag):
”Det er ikke kommet som nogen overraskelse, da jeg mener vi har en rigtig god trup og det helt rigtige setup i trænerteamet. Vi kommer som et nyt hold med masser af sejre gennem de sidste to år, med masser af gåpåmod og den rette fremmerånd. 27/9 2012 Bkfrem.dk
Jeg enig med formanden....vi har en rigtig god trup, gode trænere og masser af gåpåmod.
Enig med HJ i at vi har en af de bredeste trupper i rækken.
Ikke et sekund i tvivl om at vi har de bedste fans.......så hvorfor er det så farligt at sige: Ja....vi går efter oprykningen.

Besvar