Kontraktfodbold m.m.

Alt vedr. 1. holdet

Redaktører: Ladymarian, Jens Andersen, Peter, moderator

Brugeravatar
Mod
Geografisk sted: Sydhavnen

Kontraktfodbold m.m.

Indlæg af Mod » 16 feb 2013 13:04

Der røg endnu en klassespiller, synes ærlig talt den her vinterpause har været nogetv forbandet lort. Gode spillere forsvinder....

Jolly
Geografisk sted: Vallensbæk

Re: Nu tidligere spillere

Indlæg af Jolly » 16 feb 2013 14:15

Øv! Det er de rige der kan.

Håber snart vi kan skrive kontrakter.
Jeg så Fremsons comeback!

Brugeravatar
Ladymarian

Indlæg af Ladymarian » 16 feb 2013 14:37

Jolly skrev:Øv! Det er de rige der kan.

:smt043 Det bliver sgu nok ikke i vores tid. Men det kan vel ikke komme som nogen overraskelse, at vi ikke kan blive ved med at suge næring fra et kødben fra de gode gamle dage.
BK FREM is my religion and Valby Idrætspark is my church...!!!

Jolly

Indlæg af Jolly » 16 feb 2013 15:09

Ladymarian skrev:

:smt043 Det bliver sgu nok ikke i vores tid. Men det kan vel ikke komme som nogen overraskelse, at vi ikke kan blive ved med at suge næring fra et kødben fra de gode gamle dage.
Vores tilskuertal er jo stadig rimelige, så der må da være en hvis entre- og sponssorindtægt. Det er i hvertfald lykkedes os tidligere at få kontraktfodbold igen med noget af den samme tilskueropbakning som nu. Om det så er blevet gjort på en forkert måde, det ved jeg ikke.
Uden kontraktfodbold bliver det sgu svært at komme ret meget længere op.

Et lidt trist "transfervindue" i vinterpausen.

Brugeravatar
Ladymarian

Indlæg af Ladymarian » 16 feb 2013 15:36

Jolly skrev:
Ladymarian skrev:

Vores tilskuertal er jo stadig rimelige, så der må da være en hvis entre- og sponssorindtægt. Det er i hvertfald lykkedes os tidligere at få kontraktfodbold igen med noget af den samme tilskueropbakning som nu. Om det så er blevet gjort på en forkert måde, det ved jeg ikke.
Uden kontraktfodbold bliver det sgu svært at komme ret meget længere op.

Et lidt trist "transfervindue" i vinterpausen.
Først og fremmest kræver det, at vi opretter en selskabsform for at kunne skrive kontrakter. Oprettelse af ex. A/S kræver en aktiekapital på minimum kr. 500.000.- Hertil skal vi ifølge DBU's klublicenssystem have en minimumskapiltal på en x-antal størrelse i forhold til størrelsen vi har på lønninger, dette for at sikre klubbens evne til at drive professionel fodbold.

Mig bekendt har vi ikke engang en sportlig målsætning ud over, at vi tager det roligt og bygger stille og roligt op, men det kan jo tage alt fra et år til længe efter vi er langt i graven.
BK FREM is my religion and Valby Idrætspark is my church...!!!

PO Bomber

Indlæg af PO Bomber » 16 feb 2013 21:46

Ja selvfølgelig er det ærgerligt vi mister nogle spillere ind imellem. Men jeg syntes også vi får nogle gode spillere ind.
Ja muligvis kommer der til at gå 3-5 år før vi er klar til kontrakt fodbold igen (jeg ved det ikke). Men en ting jeg ved 100% er vi ikke kommer til at gå konkurs igen fordi vi betaler spillere flere penge end vi har. 2 gange må være nok. Hilsen Kasseren.

noodles

Indlæg af noodles » 16 feb 2013 22:59

PO Bomber skrev:Ja selvfølgelig er det ærgerligt vi mister nogle spillere ind imellem. Men jeg syntes også vi får nogle gode spillere ind.
Ja muligvis kommer der til at gå 3-5 år før vi er klar til kontrakt fodbold igen (jeg ved det ikke). Men en ting jeg ved 100% er vi ikke kommer til at gå konkurs igen fordi vi betaler spillere flere penge end vi har. 2 gange må være nok. Hilsen Kasseren.
Må indrømme jeg.synes det er en noget blodfattig bestyrelse uden hverken ambitioner, målsætning eller visioner. Det er selvfølgelig fint at man for alt i verden ikke vil gå konkurs, men det kommer unægtelig til at blive en en meget defensiv og forsigtig tilgang til fremtiden.
Er jeg den eneste der tænker sådan eller skal man per automatik bakke op om dem der sidder på magten pt i vores elskede klub??

SSCNapoli

Indlæg af SSCNapoli » 16 feb 2013 23:06

Jeg synes nu det er fint nok at man ikke går ud med store armbevægelser. Jeg går dog ud fra at Frem går ind til hver kamp for at vinde - og når vi gør det er jeg ganske godt tilfreds ;-)

Kontraktfodbold kommer når klubben er klar. Fint at man ikke melder noget ud endnu - når vi alle ved at det har lange udsigter.

Ro på venner - Frem er på vej tilbage ;-)
CA vani CA vani CA vani drikke ud ? ? ?

Brugeravatar
moderator
Site Admin
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlæg af moderator » 16 feb 2013 23:22

Jeg kan kun være enig med ovenstående, og visionerne er at klubben skal have ungdoms licenserne tilbage, og det er ikke nemt arbejde. men 1. holdet må ikke nedprioteres af den grund.
Een gang Frem, altid Frem

Webmaster:
http://www.loyalty.dk http://www.FremGalleriet.dk

Jolly

Indlæg af Jolly » 17 feb 2013 01:00

Bortset fra Vejle og Viborg er vi nok den klub med mest tilskuertække udenfor Superligaen (og i Superligaen ville vi også trække mere end de vil gøre i Superligaen).

FC Vestsjælland ligger nr. 3 på tilskuerlisten i 1. division med 1.222 tilskuere i snit hjemme.
Underligt at pengene altid er så små i FREM og at de har råd til kontraktfodbold (og endda spillere på fuldtid nogle steder) i mange andre "mindre" klubber mht. tilskuertal.
Kommunal støtte er ulovligt, så det må handle om at Frem tiltrækker færre og/eller mindre sponsorer, selvom vi har flere tilskuere end stort set alle andre (hvis vi altså lå i 1. division, hvor vi plejede at have flere end FC Vestsjællands 3. bedste snit i 1. division på godt 1.200 - og de ligger nr. 1).

Hvor mange klubber i dk ville ligge med over 700 tilskuere i Danmarksserien (og vi havde endda flere i Københavnsserien)?
Maks. 6-8 tror jeg. Og det selvom vi kun har været i Superligaen og derved fået en masse mediedækning/PR i én ud af de sidste 20 sæsoner. I Superligasæsonen 2003/2004 havde vi et snit på (vil jeg tro) 5.000 hjemme. Det tog FCN 10 år i Superligaen at komme op på det snit (og det skete først efter de havde samlet over 100 samarbejdsklubber med fribilletter til medlemmerne).
Vi har nogle "aktiver" som de fleste kun kan drømme om, men alligevel er FREM altid ludfattige og kommer derved ingen vegne (vi møder muren ved kontraktklubber og tidligere var det ved fuldtidsprofessionelle klubber, som der nu er flere af end nogensinde - og I ved hvad jeg vil begrunde det med og foreslå at FREM også gør :))

Vi skal altså have kr. 500.000 til at søsætte et A/S og så lidt flere til kontrakter og en egenkapital på en procentdel af kontraktudgifterne. Sidst vi var konkurstruede skrabede fans hurtigt over 1 million sammen...(det var forøvrigt også rimelig unikt og endnu et FREM aktiv).

PO Bomber

Indlæg af PO Bomber » 17 feb 2013 10:23

Jeg syntes det personligt ville være dejligt med kontrakt fodbold.
Men stort set alle de klubber der har får god støtte via kommunen via F.eks tilskud, gratis baneleje, lån der ikke bliver betalt tilbage samt andre midler op imod 1 million om året (Hvidovre, Næstved, Brøndby, Nordvestlige, Roskilde, Helsingør blandt mange) jeg tror ikke du finder nogle KBH klubber der modtager denne form for støtte.
Jeg siger ikke det ikke kan lade sig gøre men det tager tid, tålmodighed er en dyd.
Vi har et brand og en indtjening der på den lange bane godt kan bære kontrakt fodbold. Men vores egen kapital skal være iorden først. Regn meddelt koster ca 2 mill om året for kontrakt fodbold og de penge skal stå på kontoen før vi kan overveje dette. Da vi ikke går ud og lover spillerens løn der ikke er på kontoen. Det er med livrem og seler udfra vores klubs historik.

Jolly

Indlæg af Jolly » 17 feb 2013 10:50

@ PO Bomber

Og kommunal støtte er vel ulovligt og meget konkurrenceforvridende overfor de klubber der ikke modtager kommunal støtte.

Det svarer til at en købmand får kommunal støtte til betaling af lønninger, el, leje etc. mens købmanden 500 meter derfra (men udenfor kommunen) skal betale alt selv.
Det burde man fandme klage over!

noodles

Indlæg af noodles » 17 feb 2013 11:24

PO Bomber skrev:Jeg syntes det personligt ville være dejligt med kontrakt fodbold.
Men stort set alle de klubber der har får god støtte via kommunen via F.eks tilskud, gratis baneleje, lån der ikke bliver betalt tilbage samt andre midler op imod 1 million om året (Hvidovre, Næstved, Brøndby, Nordvestlige, Roskilde, Helsingør blandt mange) jeg tror ikke du finder nogle KBH klubber der modtager denne form for støtte.
Jeg siger ikke det ikke kan lade sig gøre men det tager tid, tålmodighed er en dyd.
Vi har et brand og en indtjening der på den lange bane godt kan bære kontrakt fodbold. Men vores egen kapital skal være iorden først. Regn meddelt koster ca 2 mill om året for kontrakt fodbold og de penge skal stå på kontoen før vi kan overveje dette. Da vi ikke går ud og lover spillerens løn der ikke er på kontoen. Det er med livrem og seler udfra vores klubs historik.
Det med løn, egenkapital,sikkerhed mm lyder ok fornuftigt og det kan man respektere.
Husk dog at det ikke bare handler om at der skal "opspares" 2 millioner, det handler mere om at der skal skabes udgangspunkt og grundlag for en kontinuerlig og fremadrettet indtjening...SÅ kan vi for alvor tale om at Frem er klar til kontraktfodbold.
Men at påstå at Hvidovre, Næstved, Brøndby, Nordvestlige, Roskilde, Helsingør får støtte i millionklassen er noget af en påstand og jeg tror ganske enkelt ikke på det. Det virker mere som en gang "forklar mig røv" og en dårlig undskyldning og/eller bortforklaring på at Frem ikke har større ambitioner end tilfældet er.
Og helt ærligt, det klæder sgu da ikke en fra bestyrelsen at komme med disse udokumenterede påstande om de klubber vi konkurrerer imod.
Det er tyndt, PO.

Brugeravatar
Jens Andersen
Geografisk sted: København NV

Indlæg af Jens Andersen » 17 feb 2013 15:05

Men at påstå at Hvidovre, Næstved, Brøndby, Nordvestlige, Roskilde, Helsingør får støtte i millionklassen er noget af en påstand og jeg tror ganske enkelt ikke på det.
Det er da ingen hemmelighed, at nogle kommuner støtter deres divisionshold med penge. Brøndby kommune ville købe gymnasiet hjem fra BIF, så BIF kunne få penge i kassen, Gladsaxe Kommune har købt sig til, at AB skiftede navn, Vejle Kommune smed penge i VB for at få Vejle Stadion til at hedde Vejle Stadion etc. Opfindsomheden er stor, men det dækker over det samme: Kommunal støtte.

Jolly

Indlæg af Jolly » 17 feb 2013 15:33

Jens Andersen skrev:
Men at påstå at Hvidovre, Næstved, Brøndby, Nordvestlige, Roskilde, Helsingør får støtte i millionklassen er noget af en påstand og jeg tror ganske enkelt ikke på det.
Det er da ingen hemmelighed, at nogle kommuner støtter deres divisionshold med penge. Brøndby kommune ville købe gymnasiet hjem fra BIF, så BIF kunne få penge i kassen, Gladsaxe Kommune har købt sig til, at AB skiftede navn, Vejle Kommune smed penge i VB for at få Vejle Stadion til at hedde Vejle Stadion etc. Opfindsomheden er stor, men det dækker over det samme: Kommunal støtte.
+1

AB var tæt på konkurs, da Gladsaxe kommune redede dem økonomisk med krav om at de så skiftede navn til AB Gladsaxe.
Udover det med gymnasiet i Brøndby, så havde BIF vidst også en stor ubetalt regning til kommunen som der ikke var blevet rykket for i årevis. Og ingen renter etc.

Jeg tror at man vil kunne finde MANGE eksempler på kommunal støtte. Og det er ærlig talt konkurrenceforvridende.

Besvar