Nyt stadionprojekt...

Alt andet

Redaktører: Ladymarian, Jens Andersen, Brian Petersen, Peter, moderator

Besvar
Holst
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Nyt stadionprojekt...

Indlæg af Holst » 25 okt 2005 17:02

Jeg kan vel ikke være den eneste, der har læst om Københavns Kommunes udkast til en komplet renovering af Valby Idrætspark i Valby Bladet i sidste uge??

Ud over et vandkulturhus, skulle den ambitiøse variant af planen også indeholde et moderne fordboldstadion og flere andre nye idrætsfaciliteter. I følge artiklen lyder planen langt mere seriøs dens forgængere.

Er der nogle der ved noget nærmere, og er der nogle der anser planen for realistisk??? :shock:

C.
Geografisk sted: Valby

Indlæg af C. » 25 okt 2005 17:34

Projektet er også interessant, der er dog en del ubesvarede spørgsmål.

Projektet går i første omgang ud på at bygge et vandkulturhus (svømmehal) de penge er vist nok afsat, der er også afsat penge til udarbejdelse af en plan for hele området.

Nu har jeg ikke lige Valby bladet foran mig, men der er vist noget om at et nyt stadion skulle bygges ude ved Ellebjergvej, hvis altså man kan finde pengene til det. Pengene skulle komme fra de boliger man bygger og salget af Valby BK's baner ved grønttorvet

Jeg frygter lidt at man river alt ned i området incl. det gamle stadion og Frem's klubhus. eksl. Club Danmark Hallen og Fremad V. klubhus. Bygger boliger, og at det så viser sig at der ikke er penge til et nyt stadion.

Jeg syntes det ville være ærgeligt hvis Frem's klubhus bliver jævnet med jorden, og Frem får klubhus i det nye stadion, det vil fjerne charmen ved Frem

Det er valgår, og lur mig om ikke der går yderligere 3 år med kvidder, kvadder efter valget inden vi får noget at vide

Larsen

Indlæg af Larsen » 31 okt 2005 17:49

Der har været en konkurrence for en helhedsplan for Valby Idrætspark og den er vundet af nogen der hedder SLA A/S. Det er ikke ensbetydet med at det er deres forslag der bliver brugt, men deres forslag er det som man vil arbejde videre med til en ny lokalplan, såfremt der kommer en ny lokalplan vil man hurtig kunne få en byggetilladelse. Så det sker noget, men der er stadigvæk et stykke vej endnu.

Helhedsplan kan ses på Ramirent's hjemmeside
http://ramirent.dk/news/images/Dommerbe ... dsplan.pdf

jobbe
Geografisk sted: Kbh

Visionen om Costa del Valby

Indlæg af jobbe » 02 nov 2005 02:25

her en artikel skrevet d.14. februar 2004 omkring Frem as og Planerne angående Fremtiden :

http://www.bt.dk/sport/dkfodbold/artikel:aid=253564/

jobbe
Geografisk sted: Kbh

Lynoffensiv i Frem

Indlæg af jobbe » 02 nov 2005 02:28

Brugeravatar
kuku
Geografisk sted: Vanløse

Indlæg af kuku » 19 feb 2006 11:38

Er der nogen der ved, om der kommer skred i det nye stadion projekt i år, eller var det bare luft som sædvanligt
Forza De RØD/BLÅ

Besvar