Fodboldklub eller forretning?

Alt andet

Redaktører: Ladymarian, Jens Andersen, Brian Petersen, Peter, moderator

Besvar
Brugeravatar
Fremmer4Life
Geografisk sted: København V
Kontakt:

Fodboldklub eller forretning?

Indlæg af Fremmer4Life » 23 jul 2006 11:37

Interessant kig på magtbalancen mellem Bundby og FuCK, som giver stof til eftertanke (også for en bette klub/forretning som BK Frem):

http://www.information.dk/InfWebsite/Fr ... Vis=199571

Brugeravatar
yuriduri

fodboldklub/forretning

Indlæg af yuriduri » 24 jul 2006 03:47

Godt spørgsmål der stilles og på mange måder aktuelt,for en klub som Frem.Selv var jeg modstander da Harald Nielsen sammen med Helge Sander i tidernes morgen advokerede stærkt for indførelsen af professionel fodbold i Danmark,og er det sådan set stadigvæk.Det med at det skulle være nødvendigt for at VI(Danmark)skulle kunne klare os i den internationale konkurence,havde og har jeg sådan set stadig svært ved at se værdien af.For mit eget vedkommende gjorde det heller ikke sagen bedre at jeg opfattede såvel debatten som indførelsen af professionel fodbold i sammenhæng og direkte forlængelse af vor indtræden i EF.Storkapitalen og dens lakajer havde endnu engang stjålet lidt af vores sjæl,-og jo jeg har altid været lidt nærtagende.Og selv idag hvor jeg bilder mig ind at i mine mest lyse øjeblikke at bare kunne ane konturerne af den virkelighed jeg forestiller mig selv at befinde mig i,kan det i den grad hidse mig op når spillere skifter klub,som andre skifter underbukser.At skifte klub det er noget man gør når man flytter fra den ene af landet til den anden.Til gengæld så må jeg grine når ungerne spørger om hvofor HAN ikke vil spille for Frem mere,når en spiller forlader os.Vi får os så en længere sludder om det,hvor der både bliver tegnet og forklaret til den store guldmedalje,men lige meget hjælper det,-Vi vil kun spille for Frem.Hvad så hvis en anden klub vil købe jer for en hulens masse penge,-Vi er ligeglade,Vi vil kun spille for Frem.Hvad så hvis Frem ikke engang har råd til at give jer løn,-Så spiller vi da gratis og ved du hvad Far,hvis Frem er så fattig som du siger så vil vi vinde i Lotto når vi bliver store og så giver vi pengene til Frem.Jeg er ved at løbe tør for argumenter og forklaringer,-Hvad hvis i ikke er gode nok til førsteholdet,Så må vi bare træne noget mere,og hvad hvis det ikke hjælper børn,-Ja hva´så Far forstår du ingenting,om vi så skal spille for sidsteholdet,så vil vi aldrig spille for andre end Frem,ka´du ikke forstå det.
Nuvel børn er børn,og for at gøre en lang historie lidt kortere,så kan jeg forestille mig at man fortsætter og udvikler det gode arbejde der udføres i ungdomsafdelingen,så vi ikke blot får gode,men også gerne spillere der virkelig brænder for Frem,når de bliver ´store´.Og med hensyn til pengene så skal der vel nok noget så ekstraordinært som en ´Mæcen´eller for den sags skyld flere før Frem kan få virkelig fast økonomisk grund under fødderne.
Så er vi tilbage ved den generelle debat,Fodbold kontra forretning.VI i Danmark kunne jo også bare afskaffe professionel fodbold og lade Flemming Østergård og Dem som har det som ham,fare ad Europaliga til,-Der kunne de jo så spille lidt bold med ham Silvio og hans venner.For som man siger,lige børn leger bedst.

Besvar